Esti nasik büntetlenül

Olyan jó elnyúlni a kanapén egy hosszú munkanap után, kinyújtóztatni magunkat kicsit, elindítani egy filmet, és nem csinálni semmi különöset. De azért a filmezés mellé jár a nassolnivaló! Mi az egészséges alternatíva, mit együnk az olajos és hizlaló snackek helyett?

Sokszor gondolunk bonyolult receptekre, ha az egészséges ételekről van szó, pedig a könnyű, diétás finomságok elkészítése semmivel nem kerül több időbe, mint megfőzni magas kalória tartalmú társaikat.

Ha nem akarunk sokat pepecselni a konyhában, de odafigyelünk az egészségre is, akkor dobjunk gyorsan össze friss salátákat, készítsünk egyszerű céklás burgonyasalátát, és ízletes krémleveseket vacsorára.

Ha csak friss ropogtatnivalóra vágyunk, akkor együnk diót, mogyorót, mandulát, kesudiót, almát, bármilyen gyümölcsöt, vagy rágcsáljunk akár szárzellert, sárgarépát, retket és friss karalábét.

Kedvenc zöldségeinkből magunk is süthetünk zöldségchipset: a cukkini, fehérrépa, karalábé, cékla és édesburgonya is tökéletes alapanyag. A megtisztított zöldségeket szeljük vékonyra, forgassuk meg olajban, törjünk rájuk nagyszemű sót és friss borsot, majd tepsiben elhelyezve tegyük előmelegített sütőbe. Melegen ugyanolyan finom, mint hidegen, ezért fogyasszuk úgy, ahogy nekünk jobban ízlik.

Készíthetünk egyszerű mártogatóst is a zöldségekhez, a pár perc alatt elkészíthető MAGGI Sajtszósz szuper illik a zöldségchipsek mellé!

Nagyon finom, egészséges és mégis laktató a sajtos zabpehelytallér, amihez ezeket szükséges beszereznünk:

  • 20 dkg zabpehely
  • 2 tojás
  • 20 dkg sajt (trappista vagy gouda)
  • 3 evőkanál tejföl
  • egyharmad zacskó sütőpor
  • só és bors ízlés szerint

A zabpelyhet kicsit morzsoljuk át, hogy ne csak egész szemek legyenek benne, keverjük hozzá egy nagy tálban a sütőport, a sót és a borsot, majd reszeljük rá nagyobb lyukú reszelőn a sajtot. Jöhet rá a tejföl és a két tojás is. Ha már minden a tálban van, akkor gyúrjuk össze a tésztát és letakarva tegyük a hűtőbe kicsit, hogy összeálljon, így könnyebben tudjuk majd formázni.

A hideg tésztából formázzunk vizes kézzel diónyi golyókat, majd sütőpapírral bélelt tepsiben nyomjuk szét a tenyerünkkel, hogy lapos tallérok legyenek a tésztagolyókból. Ropogósra, barnára sütjük, fogyaszthatjuk magában is, vagy fokhagymából, sóból, borsból és egy pohár tejfölből készíthetünk hozzá mártogatóst is.

#okostipp: A zabpelyhes ropogtatnivaló tésztáját bármivel könnyen feldobhatjuk, így többszöri elkészítés után sem lesz unalmas. Törhetünk bele diót, szórhatunk rá sózott napraforgót, és a tetejére rácsíphetünk kevés kéksajtot is. Mindig finom és egészséges lesz, így nem csak este fogyaszthatjuk nyugodt lelkiismerettel, de napközben is érdemes magunkkal vinni pár tallért uzsonnára.

Sonkából, mozzarellából, paradicsomból és friss bazsalikomból készíthetünk kis koktél-tekercseket úgy is, hogy egymásra rétegezzük a hozzávalókat, majd feltekerjük és fogpiszkálóval átszúrjuk. De egymás alá is felszúrhatjuk az isteni alapanyagokat, nagyon étvágygerjesztő lesz!

#okostipp: Ez az isteni finomság nagyon jól mutat, így akkor is bevethetjük, ha késői vendégeket várunk, és nem akarunk már este nehéz ételeket enni.

Pár perc alatt süthetünk az esti filmezéshez cukkinikarikákat parmezánnal megszórva. Csak szeljük fel a megtisztított cukkinit, tegyük sütőpapírra, minden karikára törjünk egy kevés borsot, majd szórjunk rá reszelt parmezánt. 5-10 perc alatt megpuhul, de még kicsit frissen roppanós marad a cukkini, a sajt pedig istenien ráolvad a zöldségre. Egészségünkre! smiley

Nézd te is elsőként Youtube videóinkat
Vissza a tetejére